Pracovní skupiny povodňové komise obce
V závislosti na předpokládaném vývoji povodňové situace svolá předseda nebo místopředseda PK celou PK při dosažení limitů pro II. příp. III. SPA a určí z jednotlivých členů PK, příp. dalších pracovníků MÚ pracovní skupiny včetně rozdělení do směn:
1. odpovědné za příjem a předávání informací o vývoji povodňové situace
- kontakt na předpovědní a hlásnou službu (ČHMÚ Praha, VH dispečink PMO s.p. - Brno)
- kontakt na hlídkovou službu, PK Zlín, PK Topolná
- vyvěšování aktuálních informací na informačních místech (vybrané úřední desky, internetové stránky obce)
- informování občanů v ohroženém území s výzvou k odvozu motorových vozidel a s upozorněním na možnost evakuace
- informování firem v ohroženém území s výzvou k odvozu motorových vozidel a k zahájení činnosti dle jejich povodňových plánů
2. odpovědné za zajištění technických prostředků na ochranu před povodněmi
- prověřit připravenost mechanizačních prostředků a potřebného materiálu (lomový kámen, panely, písek, pytle, mobilní zábrany apod.) smluvně zajištěných organizací (stavební firmy, HZS)
- ve spolupráci se správcem toku organizovat rozvoz materiálu pro potřeby zabezpečovacích a záchranných prací
3. odpovědné za vnitřní organizaci činností PK
- zajištění vozidel MÚ včetně jejich označení,
- zajištění pracovních pomůcek (papíry, psací potřeby, kalkulačky apod., mapy jsou přílohou tohoto povodňového plánu)
- zajištění mobilních telefonů, fotoaparátů, videokamer, ev. fm/kv vysílaček
- zajištění občerstvení a stravování
- zajištění prostor a prostředků pro odpočinek a přespání
- zajištění prostor a prostředků pro sušení oděvů a obuvi
4. odpovědné za ochranu a vyklizení objektů a budov MÚ
- zajištění prostor a prostředků pro sušení oděvů a obuvi
- vyklizení archivů, kanceláří a dalších prostor ve sklepech a přízemích jednotlivých budov obce (přemístění materiálů do vyšších pater)
- zabezpečení budov proti rabování, odpojení energií (spolupráce s vlastníky budov)
5. odpovědné za zajištění ochrany energií a spojů,
- spolupráce se správci energetických a spojových sítí a pomoc při opravách, nabíjení baterií
6. odpovědné za zajištění zásobování vodou
- spolupráce s SVaK, a.s. Uh. Hradiště (Slovácké vodovody a kanalizace a.s.)
- monitorování stavu v zásobování vodou, cisterny, místa pro rozmístění
- pomoc při zajišťování oprav a nouzového zásobování vodou
7. odpovědné za zajištění zdravotního a hygienického zabezpečení
- monitorování postižených oblastí z hlediska zdravotního a hygienického
- spolupráce a pomoc orgánů zdravotní a hygienické služby
- organizování převozu nemocných a zraněných občanů
8. odpovědné za zajištění dopravní obslužnosti a zásobování obyvatel
- monitorování průjezdnosti komunikací, uzávěr
- organizování objízdných tras v postižených oblastech
- zajištění náhradního zásobování potravinami a humanitární pomocí
9. odpovědné za zajištění evakuace a náhradního ubytování obyvatel
- sběr počtů a evidence obyvatel, které je nutno evakuovat
- prověření určených evakuačních míst
- zajištění autobusů pro evakuaci ( ČSAD Zlín, C.S. Transport s.r.o Zlín )
- vyrozumění obyvatel o evakuaci (rozhlas, mobilní megafony – MÚ, HZS)
10. odpovědné za zajištění pořádku a ochrany majetku
- v postižených oblastech spolupráce s Policií ČR
11. odpovědné za evidenční a dokumentační práce
Určení zapisovatele do povodňové knihy - nutno zapisovat veškeré údaje o průběhu povodně, činnosti PK a ostatních účastníků povodňové ochrany, zabezpečovacích a záchranných prací apod. včetně časových údajů a jmen
- sběr podkladů pro hodnotící zprávu o povodňové situaci a pro dokladování majetkové újmy v důsledku činnosti nebo opatření uložených v době povodně PK
- spolupráce s PK ORP Uherské Hradiště při označování dosažených hladin
- zakreslování zaplaveného území, poruch hrází apod.
- fotodokumentace nebo video dokumentace povodňové situace